feedburner

Ruangan yang dibina untuk memberi ruang kepadaku yang tak cukup ruang




Berubah Angin

Labels: ,

Dah lama nak belajar tracing ni. Tapi selalu saja tak jadi. Kemalasan. Trace satu-satu kat garisan muka, badan, lipatan baju dan lain-lain sangat leceh memandangkan saya baru saja belajar.

Tiba-tiba terdetik nak berubah angin bila 'si otai' Adobe Illustrator (Ai), Menoufiaz buat beberapa testi iLuvislam dengan menggunakan teknik trace ini. Contohnya seperti ini, itu dan ini lagi.

Dan setelah satu malam mencuba, maka inilah hasilnya. Tada!


Photobucket


Haha. Kelihatan tua di situ. Kena banyak lagi mencuba. Lepas itu nak warna pula. Warna bukannya warna budak tadika macam sebelum ini. Adeh. Tak habis lagi menjelajah dunia warna, nak berpindah dunia tracing pula. :P

Tak apalah. Belajar perlahan-lahan. Ini pun percubaan. Kalau ada masa nanti nak buat lagi.

Eh! Sedang dalam minggu peperiksaan akhir!  Bagaimana boleh buat kerja lain ni? Er, baiklah. Minta diri dulu. Sambung belajar~ Heee.. =)


8 Mengkritik:
gravatar
ezzat said...
May 13, 2010 at 12:27 PM  

wah, ni kira cunlah ni
ok je, pe lagi, kaler ar plak, jadikan testi
eheh...

gravatar
Thahar said...
May 13, 2010 at 12:35 PM  

Asanya muka senyum. Tapi tak tahulah kenapa masam je. Hehe..

Hehe.. Testi kena guna gambar lain. :P

gravatar
syuhada said...
May 13, 2010 at 10:00 PM  

ni kira ok la ni.cuba bagi saya yang buat,konpem xde rupa orang.muka dalam gambar ni nampak macam terpana/terkejut kalau lihat pada mulut dia, n nampak tua la.tapi kira ok la tu...

gravatar
Thahar said...
May 13, 2010 at 11:47 PM  

Erk, mungkin dia terkejut sebab dia nampak tua kot. Haha..

gravatar
bluepouter said...
May 14, 2010 at 1:03 AM  

Hee.. Smart2! Memang smart!

gravatar
Thahar said...
May 14, 2010 at 1:10 AM  

Uik? Pelik tul la cita rasa kau. Huhu..

gravatar
ubay said...
May 18, 2010 at 1:29 AM  

mcm saya trace la..

gravatar
Thahar said...
May 18, 2010 at 1:42 AM  

Iya? Upload lah di blog kamu.. Boleh saya tengok.. =)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails