feedburner

Ruangan yang dibina untuk memberi ruang kepadaku yang tak cukup ruang




Program Ziarah Anak Yatim. Selesai!

Labels: ,

Alhamdulillah. Setelah berbulan merancang, akhirnya Allah izinkan.



Program Ziarah Anak Yatim yang berlangsung selama sehari di Rumah Anak Yatim, Darul Aitam, Panji, Pengkalan Chepa, Kelantan berjalan dengan jayanya. Pada 30 Oktober 2010 yang lalu, program yang dianjurkan oleh Al-Mazandary Accounting Student Society (AMASS) dengan kerjasama Kelab Penerbitan Kreatif (KPK) mendapat sambutan dan kerjasama yang baik daripada penghuni-penghuni rumah anak yatim tersebut.

Kami tiba awal sedikit dari rombongan bas. Persepsi pertama masa tengok budak-budak itu, rasa teruja sangat sebab awal-awal lagi mereka dah berkumpul di dewan. Semangat betul. Hehe. Syed Hassan mengisi masa kosong sementara menunggu rombongan tiba dengan sesi taaruf. Masa saya taaruf, senyap je mereka ni. Garangkah saya? Haha.. Dan program terus berjalan dengan lancarnya selepas ketibaan bas rombongan.














Seronok sangat tengok mereka gembira. Rasa puas bila kita dapat menggembirakan orang lagi-lagi kepada golongan yang kurang bernasib baik seperti mereka. =)


Ini pula slide show untuk program ini. Simple saja videonya. Tapi nak buatnya, MasyaAllah. Banyak kekangan. Bayangkanlah. Guna 5 software (AfterEffect, PremierPro, Vegas, Windows Movie Maker dan Muvee Reveal). Semua tak boleh. Bukan apa. Tak sempat nak render. Akhir sekali, saya mengambil keputusan menggunakan Muvee Reveal. Senang cerita.


 


Harap dapat buat lagi tahun depan. Penyelia asrama rumah anak yatim tu kata ini pertama kali ada program macam tu. Patutlah gembira saja budak-budak tu. =D

4 Mengkritik:
gravatar
arekymz said...
November 5, 2010 at 9:47 AM  

assalam.
weh!
cam best je.
ko ade amek anak angkat x?

gravatar
Thahar said...
November 5, 2010 at 10:50 PM  

haha. adek angkat ley thn lgi. ni anak angkat trus.. nnt dorg pggil 'Bapak!!'.. Haha..

gravatar
FRESHIE said...
November 22, 2010 at 5:00 PM  

dey kichi. tangan tu da macam orang pakai inai nak kawin

gravatar
Thahar said...
November 22, 2010 at 5:09 PM  

Budak kichi mane pakai inai tuh? X pernah perasan pulak.. =P

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails