feedburner

Ruangan yang dibina untuk memberi ruang kepadaku yang tak cukup ruang




Projek Komik Yang Tergendala

Labels: ,

Saya mahu menghasilkan komik. Maka saya pun mula melukis. Tetapi, mengapa susah sangat untuk saya menghabiskannya? Cuma beberapa peratus yang siap. Adakah saya:-

  1. Tidak pandai melukis
  2. Malas
  3. Kekeringan idea
  4. Tiada semangat
Jawapannya, semua di atas. Haha.

Em, tak tahulah. Mengapa susah sangat nak habiskan satu komik. Kalau sikit boleh tahan lagi. Masalahnya hampir kesemua komik dilukis separuh tak siap. Hehe. Sampaikan komik untuk majalah bulanan sekolah dahulu pun tergantung ceritanya dek kerana tak sempat siapkan penamatnya. Kamu juga seperti sayakah?

Ini karya saya yang tak siap. Zaman dahulu kala. Heh, rasa macam dah tua pula.


Em, ini komik jiwang sebenarnya. Tapi sarat dengan pesanan. Malangnya, tak sempat dihabiskan,





Photobucket
Photobucket



Photobucket
Photobucket



Photobucket

Photobucket

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket



Photobucket



Dan, ia berakhir tanpa penamat. Hehe.


Yang ini pula, saya mencuba komik aksi. Namun, hanya dua muka surat sahaja mampu dihasilkan. :P


Photobucket

Photobucket


Dan juga terhenti......


Ada lagi beberapa komik yang tergendala. Tetapi tertinggal di kampung halaman. Tak boleh nak imbas masuk ke sini.

Akhir kata dari saya, bagaimana mahu menghabiskan komik??

12 Mengkritik:
gravatar
FRESHIE said...
April 18, 2010 at 12:00 PM  

hei. ape makne letak komik tak siap kat sini. siapkanla dulu baru letak.

saye juge alami masalah yg sama. tolonnnggg!! tp saya ada 1 cadangan, kalo nk buat komik yg cpt siap, lukis biase2 je. mcm stroke komik shinchan. dpt idea terus lukis

gravatar
Thahar said...
April 18, 2010 at 12:04 PM  

Hehe.. Tiada modal, jadi letaklah yang tak siap. Dan memang takkan siap punya..

Ha, Freshie juga ada masalah yang sama. hehe. Betul juga tu kn. Lukis simple2. Hehe.

gravatar
Faarihin said...
April 18, 2010 at 10:32 PM  

wah.. bestnya tgk2 lukisan2 tu sume.. leh jadi ending dah tu.. takpe.. lama2 nant kamu pasti pakar untuk menamatkan cerita itu.. (^__^)

p/s: ajar saya lukis komik..

gravatar
Thahar said...
April 18, 2010 at 11:06 PM  

InsyaAllah..

Hehe, cik biskutz tak wat ke komik tntang alien2 2.. mesti best taw.. huhu..

gravatar
Anonymous said...
April 19, 2010 at 9:47 AM  

cite ni pasal...seorg laki bri jam kat seorg prmpuan...pastu dia insaf...btul x??

:)

gravatar
Thahar said...
April 19, 2010 at 1:09 PM  

Sebanrnya begitu. Dan sebab itulah saya 'menggantungkan' ceritanya kerana terlalu stereotaip.. Perlukan lebih kembangan dan jalan cerita yang lebih efektif.

Bila nak fikirkan semula, sudah tiada idea. Malas pun ada juga nak fikir. Hehe.

p/s: Masa buat komik ini, kes macam ini amat popular di sekolah tempat saya belajar. Jadi, naklah buat pasal ini. TApi tak jadi. Huhu..

gravatar
ubay said...
April 22, 2010 at 7:12 PM  

...abg thahar tgh blaja ke kerja designer??

gravatar
Thahar said...
April 22, 2010 at 7:28 PM  

Dua-dua pun boleh.. Hehe..

gravatar
ubay said...
April 23, 2010 at 1:09 AM  

tapi karakter nampak kaku la...
:|

gravatar
Thahar said...
April 23, 2010 at 7:04 AM  

Yup, nampak kaku..
Masa ni tahun 2008. Baru mula menjinakkan diri dalam bidang komik.
Sekarang ini lama dah tak melukis. Tak tahu la macam mana nak lukis balik nanti. Huhu..

gravatar
izwan sudoku said...
April 30, 2010 at 1:03 PM  

oh...hadiah yg dia bg tu jam rupenye,
punye la lama aku pk. sbb xde nombor kat jam tu kot. pastu lak ppuan tu x terima hadiah tu ke? sbb aku tgk ade part laki tu kne tusuk dgn pedang.

gravatar
Thahar said...
April 30, 2010 at 1:16 PM  

mmg laxde nombor. komik x siap lg.. haha..
em, salah2.. jalan cite lain 2.. huhu..
tp ape2 pun,komik ni xkn disiapkn..
mungkin juga dibuat dlm versi baru.. huhu..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails