feedburner

Ruangan yang dibina untuk memberi ruang kepadaku yang tak cukup ruang




Kerugian Yang Menguntungkan

Labels:

Photobucket

Dah lama giler aku tak online.. Berpuluh-puluh email menerjah inbox aku.. Ade email penting, ada juga email nak pujuk beli produk dorang.. Haha..

Em, kerugian yang menguntungkan..?

Pelik gak tajuk nih.. Tapi tu la hakikat yang sebenar.. Aku dah kerugian satu tahun belajar di satu kolej ni. Namanya Kolej Negeri (bukan nama sebenar..haha). Aku berhenti atas sebab yang tak dapat diterangkan.. Haha..

Tapi kemudiannya, aku dapat tawaran ke Kolej Teknologi Darul Naim (KTD). Aku masuk sebagai pelajar baru atau pun junior la senang cerita.. Dan terpaksa memulakan semester 1 semula dalam bidang yg sama.. Tapi tak kisah la.. Janji aku belajar balik..

Tapi apa yang diceritakan kat sini bukan pasal rugi setahun.. Tapi keuntungan dari kerugian tu.. Biah yang cuba mereka terapkan kat para pelajar.. Pembentukan sakhsiah seiring dengan usaha meningkatkan prestasi akademik.. Sangat praktikal bagi aku.. Dan semuanya dapat menerima dengan baik sebab rata-rata yang masuk kat KTD ni niat nak belajar dan berubah..

Sememangnya aku memerlukan perubahan dalam diri aku.. Perangai yang semakin teruk, tanggungjawab yang sengaja diringan-ringankan.. Aku mewajibkan diri aku untuk berubah.. Dan insyaAllah.. aku, tak tersilap pilih kolej..

Mungkin terlalu awal untuk aku membuat kesimpulan terhadap KTD ni.. Tapi dengan imej yang ditunjukkan oleh senior membuatkan aku lebih yakin.. InsyaAllah.. Aku berdoa kepada Allah supaya hati aku yang hitam berkilat ini, dapat aku clorox balik.. InsyaAllah..

0 Mengkritik:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails