feedburner

Ruangan yang dibina untuk memberi ruang kepadaku yang tak cukup ruang




Lama Punya Karya

Labels:


Em, seperti yang diberitahu, aku akan meng’upload’ lukisan-lukisan lama aku… Tapi malangnya.. Aku takde scanner kat kolej nih..

Bagaimana aku nak upload? Aku terfikir satu cara.. Tangkap gambar, transfer ke laptop, edit di photoshop, trace di illustrator..

Maka inilah hasilnya. Em,sangat tidak memuaskan.. Er, tengoklah ni..Lukisan masa lepas SPM.. Penganggur yang tengah bosan..

Photobucket
Photobucket

Photobucket
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Em,sungguh tak best kan kualiti dia..??
Takpe.. lepas ni semua hasil akan di'scan'..
Baru boleh bagi orang guna..

13 Mengkritik:
gravatar
izwan sudoku said...
October 18, 2009 at 5:31 PM  

wargh?!
first time tgk pn dah terkejut.
kualiti x best xpe, sbb mmg lukisan ko mmg dah best. aku suke sume, especially lukisan yg lelaki dgn vespa tu, nmpk wicked~
plus, gmbr ke-4 dr bwh, mcm aku. ngeee~

gravatar
Thahar said...
October 18, 2009 at 6:11 PM  

haha.. tak taw la plak mase lukis 2 aku ingat ko..
sbb mase 2 aku tak knla ko lgi..
haha..

em,kalo leh nk bg gmbar kualiti sket..
leh bg org gune..

gravatar
izwan sudoku said...
October 18, 2009 at 6:19 PM  

ahah~
(sipu2~)

gravatar
Thahar said...
October 21, 2009 at 8:28 PM  

haha..
malu2..
xde mknnye..
huhu

gravatar
FRESHIE said...
October 28, 2009 at 10:36 AM  

pakai live trace ke. thahar,lukisan thahar byk gune garisan2 yg xperlu. wpun sy xterer lukis tp sy rase garisan2 kedutan tu nampak aneh. kalau daun hijau die gune details y byk, tp kene pd tmptnye.

mungkin kalau masih xreti nk apply efek kedutan, elok study dlu. tp idea thahar dr segi gaya badan agak menarik. posing yg macam2. teruskan! satu lagi pelbagaikan ekspresi muke. huhu thahar sgt terikut dgn daunhijau nih

gravatar
Thahar said...
October 28, 2009 at 11:20 AM  

huhu.. memang sbnarnye time alwan dulu (mase kecik2) sgt teruja dgn DaunHijau.. sbb beliaulah pelukis kartun islamik pertama yang saya kagumi.. haha..

jadi banyak la jadikan beliau sebagai rujukan.. 2 yg terikut2 sampai melalut tu.. hehe..

em,yg pasal kedutan 2, tak ikut DaunHijau.. saya ikut Zint.. tp zint tu dah pro.. saya yg rookie nih tak mahir lagi bab garisan 2.. 2 yg tak jadi 2.. haha..

pape pun Freshie, tq!!
nasihat mu akan ku ikut..
huhu..

gravatar
FRESHIE said...
October 29, 2009 at 11:04 AM  

ye..sy faham..sy jg penah menyukai die, eh silap! haha sy juge suke atwork die, tp nk tiru xterlarat sbb daun hijau lukis detail. haha find ur style.

gravatar
Thahar said...
October 29, 2009 at 3:54 PM  

yep!!
tgah mencari style yg tersendiri..

insyaAllah.. lepas final exam nih baru nk struggle..

hehehe...

gravatar
azwashamsuddin said...
December 7, 2009 at 4:20 PM  

wah..teringat cite the fishes..i like~ ehe~ nk copy gmbr ke 6 lam 18 oct..bleh bleh bleh? :D

gravatar
Thahar said...
December 7, 2009 at 5:48 PM  

the fishes? hehe..
gmbar pompuan dengan kayu 2 btg 2 dicilok idea dr the fishes..
hehe..

gmbar ke-6?
gambar laki berdiri dari tepi 2?
haha..ambil la..

(adakah dia mengingatkan anda pada seseorang? hehe)

gravatar
Muslimah's BoutiQue said...
January 26, 2010 at 1:23 AM  

Gbr. no.8 funny...ha ha ha...

gravatar
Thahar said...
January 26, 2010 at 7:21 AM  

Yeah, it's funny.
I dont know what I was thinking when I drew it. Haha.

gravatar
DaunHijau said...
April 17, 2020 at 12:38 PM  

Lepas 10 tahun baru jumpa blog ni..hehe.
- DaunHijau

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails